• Evy Heyse

Stop thinking, Start doing!

Als startende ondernemer heb je vanalles aan je hoofd, maar één van de belangrijkste zaken is naar buiten komen met je verhaal. Ook al is dat verhaal volgens jou nog niet af! Hate to break it to you but it never will…


Dus stop thinking, start doing! Maak jezelf zichtbaar zodat jouw klanten jou leren kennen. Want zeg nu zelf, het is toch zonde als de mensen die jij kan helpen met jouw missie gewoonweg niet bij jou komen aankloppen omdat ze jou niet kennen.


Bovendien maakt de huidige ‘sfeer’ (om het *woord niet te benoemen) het er niet makkelijker op om als startende ondernemer zichtbaar te worden, maar je kent het gezegde ‘never waste a good crisis’. Wat voor mij een ondernemer typeert is creativiteit en volharding, des te meer in onzekere tijden!


Hieronder enkele tips om als starter actie te ondernemen en dus niet langer ’s lands best bewaarde geheim te blijven:

  1. Als starter is het belangrijk om focus te bewaren, niet alleen voor jezelf maar ook voor je klanten. Focus je dus op 1 social media platform om je content te delen. Kies dat platform dat het best aansluit bij de nood van jouw ideale klant.

  2. Zorg ervoor dat je teksten op je website converterend zijn. Een mooie website is 1 ding, maar het doel van jouw website is natuurlijk leads genereren en dus ook klanten. Laat je hiervoor ondersteunen door een webdesigner die met je meedenkt.

  3. Zorg voor goede content en wissel af. Deel nu eens je expertise, dan eens een inspirerende quote, maar bovenal zorg ervoor dat je content telkens vertrekt vanuit jouw missie, jouw waarom en aansluit op de noden van jouw ideale klant.

  4. Verkoop dus de oplossing, niet de vorm. Beleving staat centraal en dat is wat jij bij jouw klant wil creëren. Het is net die toegevoegde waarde die jou zal onderscheiden en waarom een klant kiest om met jou in zee te gaan.

  5. Mensen kopen bij mensen, dus besteed van bij het begin veel aandacht aan je personal brand. Deze benadering vraagt tijd, maar zorgt voor vertrouwen en geloofwaardigheid. De essentiële ingrediënten voor een succesvolle business.


Om af te sluiten kan ik je dit nog zeggen; Er bestaat geen sluitende formule voor succes. Succesvol zijn staat of valt met 1 ding: JIJ!


Het is dus belangrijk te weten waar je goed in bent en des te meer waar je niet zo sterk in bent. Je laten omringen of helpen door de juiste mensen in je opstartfase en daarna, kan je alvast een kickstart met voorsprong geven!